Dobai KárolyTanyagondnok
Fenntartó: Csákvár Város Önkormányzata Szakmai Program: Letöltés |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MENETREND |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
A tanyagondnoki szolgáltatás célja Móric majorban élők életminőségének javítása a településrészen nem található szolgáltatásokhoz való eljuttatás által. Kiemelt célcsoport a fiatal és idős korosztály, akiknek a közszolgáltatások és állami intézmények igénybevételéhez nélkülözhetetlen a szolgálat megléte.
Ellátandó tevékenységek, szolgáltatások típusai:
A szolgáltatás során az önkormányzat rendeletében a tanyagondnoki szolgáltatás számára meghatározott közvetlen, személyes szolgáltatások közül alapfeladatnak minősül
a) közreműködés
aa) az étkeztetésben,
ab) a közösségi és szociális információk szolgáltatásában;
b) az egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás biztosítása, így
ba) a háziorvosi rendelésre szállítás,
bb) az egyéb egészségügyi intézménybe szállítás,
bc) a gyógyszerkiváltás és a gyógyászati segédeszközökhöz való hozzájutás biztosítása;
c) az óvodáskorú gyermekek szállítása, így
ca) az óvodába szállítás,
cb) az egyéb gyermekszállítás.
A szolgáltatás során az önkormányzat rendeletében a tanyagondnoki szolgáltatás számára meghatározott közvetlen, személyes szolgáltatások közül kiegészítő feladatnak minősülnek a lakossági szolgáltatások, így
a) a közösségi, művelődési, sport- és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése,
b) az egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása,
c) az egyéb lakossági szolgáltatások, illetve egyéb alapszolgáltatások biztosításában való közreműködés.
A szolgáltatás során az önkormányzat rendeletében a tanyagondnoki szolgáltatás számára meghatározott, az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatásnak minősül
a) tanyagondnoki szolgálat által nyújtott közvetett – az önkormányzati feladatok megoldását segítő – szolgáltatások
A szolgáltatás igénybevételére jogosultak köre:
A településen életvitelszerűen tartózkodó lakosság, amely szociális körülményei, ezen belül kora, egészségi állapota és egyéb aktuális élethelyzete alapján alkalmilag vagy tartósan jogosulttá válik a tanyagondnoki szolgáltatás igénybevételére.
A szolgáltatás igénybevételi szándékának jelzése
A szolgáltatással ellátott településrész lakosságát értesíteni kell a lehetőségekről. A lakosok szolgáltatás iránti igényeiket a tanyagondnoknál, a családgondozónál, a polgármesternél vagy a Csákvári Közös Önkormányzati Hivatalnál személyesen vagy telefonon jelezhetik.
A szolgáltatásra igényt tartó személy a településen belüli szolgáltatási igényét legalább egy munkanappal előbb bejelenti és egyezteti a tanyagondnokkal, a településen kívüli szolgáltatási igényét pedig három munkanappal előbb kell bejelentenie és egyeztetnie. A feladatellátás a bejelentés sorrendjétől, a szolgáltatást igénybevevők számától és a bejelentett probléma fontosságától függ.
A tanyagondnok a szolgáltatást igénybe vevővel, illetve annak törvényes képviselőjével megállapodást köt.
A megállapodás tartalmazza
Azon szolgáltatási, szállítási igényeket, amelyek eltérnek a rendszeres tevékenységektől, a polgármesterrel kell egyeztetni.
A tanyagondnoki szolgáltatás során az igények teljesítésének mérlegelésekor ügyelni kell arra, hogy az időben is rendszeres, közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapellátási feladatok nem sérülhetnek, valamint a gazdaságosság szempontjának figyelembe vételével kell dönteni.
Igénybevétel díja:
A tanyagondnoki szolgáltatás valamennyi eleme térítésmentes.
Panasztételi eljárás
Panasszal a fenntartó felé írásban beadott kérelemmel lehet fordulni. A panaszt a fenntartó három munkanapon belül köteles elbírálni és írásban megválaszolni. Amennyiben a szolgáltatás igénylője a választ nem tartja kielégítőnek, az ellátottjogi képviselő útján érvényesítheti jogait.
Ellátottjogi képviselő
Fogadóóra helye: 8000 Székesfehérvár Horvát István út 16-18. szám
Fogadóóra időpontja: minden hónap péntek 8-14 óra között (telefonos egyeztetés szükséges)
E-mail címe: katalin.ugrics@ijb.emmi.gov.hu
Telefonszáma: 06/20-4899-527, melyen elérhető
hétfőtől-csütörtökig 08:00 – 16:30,
pénteken 08:00 – 14:00 óra között
A jogvédelmi képviselő az integrált jogvédelmi szolgálat (IJSZ) munkatársa.
A jogvédelmi képviselő a szociális ellátó intézménytől független személy.
A fenti elérhetőségek sikertelensége esetén az IJSZ zöldszáma hívható: 06/80/620-055